Privatlivspolitik   

Opslagsinformation  ·  Servicenyt  ·  Debat

11 marts, 2010

Pixeleringen fortsætter

Pixeleringsproblemet, som er løst nu ...


Her udstiller jeg altså lidt af problemet.

Flere har beklaget at problemerne var så slemme mellem fx kl. 12 og 1 i dag at deres HDTV-box frøs. Håber at vi snart får en status og en forklaring fra Canal Digital. Den har været helt galt i dag med pixeleringer og med lydudfald.

Tilføjet 12. marts
Et medlem oplever svingende lydstyrkeproblemer i stedet, men det er på DR1 og DR Ramasjang analogt. Ville dog lige høre, hvem der er påvirket af dette med pixelering.

Det er på Family Mix digitalt, DVB-C signalet.

Med de mange signalmuligheder er det lidt svært, at adressere, hvor er det, og hvor er det ikke. I dette tilfælde her, drejer det sig om Family Mix digitalt.

DR1 og DR Ramasjang kommer på hele tre forskellige måder frem til os:
  1. Analogt, hvor signalet i hovedstationen hentes via parabol fra satellit (ikke her)
  2. Digitalt DVB-T (tagantenne signalet fra Hoved-senderen), som vi i hovedstationen henter via en antenne i masten (ikke her)
  3. Digitalt Family Mix, DVB-C, der kommer via lysleder fra Telenor, Nitterdal Earth Station i Norge. Hvor det runder en teknik center hos Canal Digital Danmark. Her tilpasses det Family Mix. Sendes derfra igen ud til vores hovedstation via lysleder. Det er her vi har pixeleringen.
Og jeg tror, de problemer jeg taler om, er noget alle i vores forening oplever, som modtager Family Mix digitalt.

Men samme symptomer kunne være et lokalt problem, fx et problem i boliginstallationen, eller på en del af vores kabelnet. Det kunne også være et problem skabt inden det når til fx Nitterdal. I det tilfælde, så oplever man samme fejl på vores analogsignal. Det kunne også være et problem skabt inden det sendes fra TV-stationen, i det tilfælde ser vi samme fejl på alle tre platforme. Men som jeg oplever det, så er der her tale om fejl på Family Mix digitalt. De andre slags har vi nok også alle set, men sjældent.

Hyppigheden og intensiteten i problemet svinger, som jeg oplever det. I går, i aftes og i dag har det været slemt, specielt, hvad vi, hos os på Lærkevej 43, oplevede på DR1 og DR Update. Problemet er at få skelnet imellem, hvor problemet der opleves opstår.

Jeg klipper lidt i en melding jeg har modtaget fra Canal Digital:
Problem for en måned siden har været rettet og er på plads.

Pixeleringen er stoppet på vores backbone og på vores overvågning vi kan ikke se mere og har ikke haft henvendelse. Jeg har startet sagen igen til morges, og har fået en status, at signal er kontrolleret og fundet i orden, der har ikke været udfald i forbindelsen (dvs. at vi kan ikke måle fejl mere, og vi modtager ikke andre fejl)

Rapporter til CallCenter, hvis du har pixeleringen
For at gøre det let for dig, og forståeligt for Canal Digital, i hvilken omfang fejlen med pixeleringen er, så opfordres du til at sende en e-mail til Canal Digital CallCenter: mailto:support@canaldigital.dk?subject=Pixeleringsproblemer i Family Mix digitalt

Noter i e-mailen din adresse, hvilken kanal og tidspunktet.

Jeg har modtaget mange e-mails om det, Men send det til CallCenter og gerne med cc: til mig også - herman@ransborg.dk.

Hvis dette her er et generelt problem, som har kørt i snart en måned, så er det kritisabelt.

mvh / Herman

Tilføjet 23. marts
Pixeleringsproblemerne i kabelnettet er løst

12 kommentarer:

Anders sagde ...

Ja, i tråd med din melding om at fejlmelde til Canal Digital så har jeg skrevet med dem et par gange. Helt tilbage på niveau med "hvilket fjernsyn har du" og "har du slukket og tændt boksen".

Fair nok, det har jeg svaret på og lidt 'frækt' spurgt ind til HVAD de mere konkret gør og hvorfor jeg ikke mener at jeg skal betale fuld pris for noget der ikke virker. Rent basalt set, så får jeg ikke 100% dét jeg betaler for...?

Det var sjovt, for så blev der HELT stille... igen... så'n har det også været tidligere når jeg har skrevet til Canal Digitals support og har endt med at få Michael Juel til at trække i trådene... Her til morgen har jeg igen trukket i dem, nu får vi se om de svarer...

Anders sagde ...

Ja Herman, du har mail... igen :)

>> Hvis dette her er et generelt
>> problem, som har kørt i snart
>> en måned, så er det kritisabelt.


Ja, jeg har da ihvertfald ikke set mange fodboldkampe den sidste måned hvor der ikke har været problemer, så set herfra vil jeg mene det har kørt i en måneds tid...

Steen sagde ...

Hvis man ville skrive til suporten hos Canal Digital, ville du gerne cc: på........Har du så en email, man kan benytte

hermanR sagde ...

Steen
Har du så en email, man kan benytte

Ja, som oplyst under Opslagsinformation -> Formand - Mail: herman@ransborg.dk, men jeg var desværre ikke lige sikker på, hvordan man sætter både 'Til:' og en 'cc:' ind i samme link, så det alt sammen kunne sættes op med samme klik :)

nvn sagde ...

Har lige fejlmeldt... og det er blevet værre. Vi har ikke været så hårdt ramt, men det er blevet slemt her til aften

Lene sagde ...

ja, jeg skriver også lige en mail til Canal Digital med kopi til Formanden, for jeg har helt opgivet at se DR med digitalt signal - jeg har f.eks. siddet og set X-Factor på det analoge signal via vores DVD-afspiller. Og det kan vel ikke være meningen! Og så er jeg ret ligeglad med, at de påstår, at der ikke er nogen fejl - for noget er der jo i vejen.

hermanR sagde ...

Hej Lene - hvis det var dig der i e-mailen nævnte noget med
Der kommer konstant et glimt af en blå skærm med noget i retning af ”signalet ikke stærkt nok”.
Det der oplever vi andre ikke.

Måske er i berørt af for svagt signal oveni. Prøv evt at checke efter vejledningen her.

I er måske så dobbelt ramt, dels af et lokalt problem og så det vi andre plages med, oveni. Det d.v.s. at i skal have en tekniker til at se på det ellers bliver det ikke i orden,selv om pixeleringen vi andre ser er løst.

mvh / Herman

Anders sagde ...

Jeg har fået svaret:


"Det er beklageligt at du intet har hørt fra os.

Vores IT afdeling er atter sat på sagen og arbejder på højtryk med at finde frem til fejlen og få denne løst.

Det er beklageligt at I oplever disse pixeleringer og vi har al forståelse for jeres situation.

Vi forsøger at løse problemet, hurtigst muligt."


Tjah... Jeg venter...igen...

nvn sagde ...

Jeg får faktisk også blå skærm i 2 sekunder, så er billedet tilbage.... Underligt

Anders sagde ...

Ok, herfra har jeg ikke set nogle blå skærme...Endnu :)

"Kun" pixelering og lyd-udfald...

Mikkel sagde ...

Jeg har modtaget følgende svar på min sidste henvendelse:

Tak for din mail.

Vi har sat vores IT-afdeling på opgaven og de arbejder hårdt for at finde frem til en løsning på problemet.

"Som du selv beskriver, er der flere andre i foreningen der oplever samme eller lign. problemer.

Vi anser derfor fortsat problemet som værende af generel karakter. Jeg håber derfor snart at der findes en løsning på problemet."


Jeg venter også...

hermanR sagde ...

Jeg tror det er løst nu


mvh / Herman