Privatlivspolitik   

Opslagsinformation  ·  Servicenyt  ·  Debat

18 august, 2010

Signalfejl på Johannedalsvej

Et medlem på Johannedalsvej observerede forleden, at der var Relacom servicevogn i området. Efter de var kørt var signalstyrken faldet hos ham, målt med Digi-box, under det anbefalede, hvor den ellers hidtil havde stået flot. Det giver bl.a. dårlig billede i det analoge tv.

Medlemmet fejlmeldte situationen til KundeCenter, som responderede med, at det ser de på om 14 dage. Bor du i området og har du også på det seneste fået dårlig signal, så anbefales, at du fejlmelder til KundeCenter. - KundeCenter går åbenbart ud fra at sagen drejer sig om fejl i boliginstallationen, som jeg ikke er i stand til at vide, om det er. - Flere fejlmeldinger, fra samme område, informerer KundeCenter, at det ikke blot drejer sig om problemer med én boliginstallation, men fejl i fællesantennens kabelnet.

Tilføjet: Status ukendt, men formoder at det er løst.

2 kommentarer:

Mikkel sagde ...

Jeg bor på Gartnersvinget, som er i nærheden af Johannedalsvej. Jeg har også haft store problemer den sidste uges tid med både TV og internet. Flere gange er både det digitale og analoge signal røget og andre gange har det analoge signal været meget dårligt. Min kæreste ringede til kunde service i lørdags og de sagde at der havde været en teknikker i området, men der var stadig fejl, så de ville sende en ny. Da hun spurgte om hvornår de regnede med at få det fikset, fik hun at vide at det virkede når det virkede. På det tidspunkt havde vi stort set ikke kunne se TV i to dage. I dag har der ikke været problemer på TV siden, men jeg har alligevel fulgt opfordringen og skrevet til kunde service igen.

Mht. Internet. Er der nogen andre end mig der har problemer for tiden? I den sidste uges tid har jeg haft utroligt svært ved at loade web sider, ca. hver anden gang får jeg time out fra serveren og andre gange loader den ikke hele siden. Det sker selv med store sider som eb.dk og tv2.dk. Jeg har prøvet både IE og Firefox, to forskellige PC'er og en Android mobil telefon og alle har problemer. Jeg har fejlmeldt til Canal Digital men venter stadig på svar.

hermanR sagde ...

Hej Mikkel,
Det kunne måske meget vel tænkes, at de problemer i oplever på Gartnersvinget og Johannedalsvej hænger sammen med problemerne, som også er registreret for Tjørnehøj Vænge.

Forleden så jeg tilfældigvis nogle grafer for returvejen. De viste at der er periodisk støj for det Canal Digital kalder for ROM4. Jeg ved ikke hvordan disse ROM inddelinger går på vores net, men der er 4 i alt. Jeg tror i hører ind under ROM4. - Internettet har ellers kørt rigtig flot, for det meste, siden de fik det stabiliseret efter opgraderingen. - Men her var altså et eller andet – af og til. - En sådan fejl skal Canal Digital tage op som en sag af sig selv. - Men jeg tror også de finder det, i forbindelse med de signalproblemer i har.

Hvis du taler med KundeCenter så bed ham om at se på returvej internet signalkvaliteten for jeres område, eller for din modem.