Privatlivspolitik   

Opslagsinformation  ·  Servicenyt  ·  Debat

02 september, 2010

Oversigt over brugervalget

Her er et lille oversigt i, hvordan vi vælger i foreningen og en mini kig ud i forventningen.

Før skiftet til Family Mix, fx i kalenderåret 2008, havde vi ca. 8 procent, som valgte 'kun' at have tv grundpakken. De ca. 92 procent havde valgt den fulde tv program pakke, pakken med betalingskanaler. I 2009 kom der et lille skred i flere med 'kun' grundpakken, hvor vi også havde udgiften til opgraderingen. Den steg måske til omkring 10 procent.

Med internet hos Nordit nåede vi op til ca. 465 medlemmer, som havde valgt det. Antallet svingede lidt, især i forbindelse med fra- og tilflytninger, men den lå nogenlunde stabilt, over flere år på omkring 460. Det aftrappede naturligvis efterhånden som vi nærmede os Family Mix. Se Modemskift, Nordit bredbånd lukker, Sluk dit Nordit modem og Nordit udstyret er afmonteret.

Med Family Mix, er der pt. ca 700 medlemmer, 61 procent af vore medlemmer, som har valgt internet fra Canal Digital. En stigning på 52 procent i forhold til internet fra Nordit. Jeg har ikke en oversigt i, hvor mange af disse, der også har valgt IP-telefoni, men jeg er dog klar over, at det også blev til en meget flot procentdel, som har IP-telefoni.

Ca. 80 procent har pt. valgt Family Mix tv, hvor ca. 20 procent har valgt 'kun' at have foreningens grundpakke.

Stigningen til ca. 20 procent, med 'kun' grundpakken, skal sikkert ses i lyset af stigningen i prisen for Family Mix, som kom i starten af 2010, og i lyset af at vi i dag har langt mere i grundpakken, end vi havde før Family Mix, idet vi i år fik den digitale grundpakke. Bestyrelsen kunne ønske, at flere har Family Mix, men det er jo også en del af valgfriheden at vælge grundpakken.

Canal Digital har mange spændende nyheder i støbeskeen
Det revolutionerer ikke alt i hvad vi fortår ved Family Mix tv og dog, jeg skal fx have ændret vores oversigt i Family Mix. Jeg tror godt jeg må røbe, at der tilkommer en ny lille Family Mix pakke kaldet Mix 1, som, med indhold af kanaler, primært adresserer vore modne medlemmer. Og at det halvårlige kortafgift forsvinder. Fra medio september kan vi nok vente at Canal Digital vil tilsende os en strøm af nyheder, hvor der efter min opfattelse nu kun vil være positiv nyt.

Canal Digital har lyttet til foreningernes ønsker, men de kan ikke trylle, fordi tv-selskaberne forventer stadig stigende priser. Men jeg tror vi alle kan se frem til en mængde gode nyheder og jeg tror vi får brudt kurven med et stigende antal på 'kun' grundpakken i tv.

Family Mix er langt fra Danmarks største, men det skal være Danmarks bedste løsning
Siden foråret har Canal Digital internt adresseret problemer, fejl og uhensigtsmæssigheder for at få ryddet dem af vejen en efter en. Man er naturligvis ikke nået til vejs ende. Målet med dette, sammen med dialogen med deres kunder / fællesantenner, som har Family Mix, og deres udrulning af muligheder i Family Mix er, at vi stort set alle sammen skal se Family Mix, som Danmarks bedste løsning til fællesantenner.

Nok kan vi i bestyrelsen være lidt fortvivlet af og til, i hverdagen, men ledelsen i Family Mix lytter til foreningernes behov, i en grad, som du ikke ser hos deres konkurrenter. Det fik vi tydeligt at se fx på mødet hos Canal Digital forleden. På mødet kunne vi i øvrigt hilse på endnu en forening, som skiftede til Family Mix, her pr. september, og en lille håndfuld nye står i kø for at komme med.

Ingen kommentarer: