Privatlivspolitik   

Opslagsinformation  ·  Servicenyt  ·  Debat

21 marts, 2011

Varsel – forstyrrelser torsdag den 24. marts

Opdateret: Vores service udskiftede det så kaldte CMTS udstyr i hovedstationen torsdag, den 24. marts, imellem kl. 9.00 og 10.00.

Installationen er klar med superNet
Dvs. vi har nu superNet på hele fællesantennen. I første omgang med hastigheder op til 50/10 Mbit/sec.

Afbrydelsen, af internettet og IP-telefonien, varede i forbindelse dermed maksimalt en time.

mvh / Herman

3 kommentarer:

Bjarke Andersen sagde ...

Ved man om det gamle modem fungerer op mod de nye DocSis3.0 central udstyr?

Spørger mest fordi jeg har allerede bestilt Supernet med aktivering fra 1/4. CD har ikke formået at sende udstyret frem fordi de er bange for at folk tilslutter det inden d. 1/4, men henviser at jeg skal vende tilbage d. 2. eller 3. hvis udstyret ikke er kommet. Men der er det jo weekend og kundeservice lukket.

Og jeg gider jo ikke sidde uden internet.

hermanR sagde ...

Hej Bjarke Andersen,

Tak for dit indlæg

> Ved man om det gamle modem fungerer op mod de nye DocSis3.0 central udstyr?
Ja – Har du hidtil kørt på fællesantennen med den 'gamle' Scientific Atlanta kabelmodem, så kører du faktisk allerede nu på superNet. Løsningen er bagud-kompatibelt. Dvs. superNet understøtter også vore Scientific Atlanta modems der kører med Docsis 2.0.

Der blev ikke lagt en ekstra 'lag' transmissionsnet på fællesantennen, ved siden af det gamle. Man udskiftede det udstyr der var i hovedstationen, med noget nyere, som også understøtter Docsis 3.0.

- Alle med hastigheder op til 25/1 Mbit/sec kan fortsat anvende Scientific Atlanta kabelmodemmet.
- For at køre med 10/10 eller 50/10 Mbit/sec er det nødvendigt at køre med den nye Cisco modem.

Denne nye Cisco modem kan også anvendes til de lavere hastigheder. Man kan derfor også købe modemmet, Cisco EPC3925, hos Canal Digital, fx med det formål at have modem og router i samme boks.

Der medfølger en rigtig god Installationsvejledning. Canal Digital har gjort meget ud af at gøre det let, for næsten alle behov, at få sat den løsning op man ønsker. - Så du kan glæde dig til modtagelsen af den nye kabelmodem.

> Og jeg gider jo ikke sidde uden internet.
Jeg tro de fleste vil finde det let at få sat den nye modem op. Det eneste man nok ikke lige skal, er at bruge reset knappen bag på boksen, for så mister man forberedelsen som Canal Digital Kabel-tv har lagt i den.

Skulle det så alligevel drille, så kan man stadig skifte tilbage til den 'gamle' Scientific Atlanta kabelmodem og køre videre som hidtil.

Man har derved en dobbelt sikkerhed for ikke at miste internetforbindelsen.

Jeg har ikke selv prøvet at skifte endnu, men jeg har modtaget Cisco boksen. Hos mig var det ikke nødvendigt at slukke/tænde min Scientific Atlanta kabelmodemmet efter de lagde om i hovedstationen.

God fornøjelse med superNet.

mvh / Herman

hermanR sagde ...

Kendte problemer i forb.m. superNet

Et medlem ringede i formiddags og informerede, at han havde mistet mulighed for at anvende e-mail efter vi fik superNet på fællesantennen. Han havde prøvet at slukke/tænde kabelmodemmet, men uden bedre held. Der var ingen problemer med at surfe på nettet.

Så vidt jeg kan skønne, så er sammenfaldet tilfældigt. Problemet har sandsynligvis ikke noget at gøre med skiftet til superNet. Jeg henviste vedkommende til Canal Digital Kabel-tv KundeCenter.

Så vidt jeg forstod, vedkommende bruger mail serveren, som Canal Digital Kabel-tv har sat til rådighed for os, hvor man får mail adressen @cdnet.dk. Jeg kan se at serveren ikke er nede, eller vi kan i det mindste lave en ping til adressen.

Jeg bruger ikke selv mail adresse hos cdnet.dk – i stedet bruger jeg at hente mine e-mails fra Gmail, så jeg kan ikke se, om der skulle være et problem med cdnet.dk linge nu. Jeg bruger dog at afsende mails via smtp.cdnet.dk. Det fungerer fortsat fint hos mig.

Fra Jyllinge oplyses om et problem med IP-telefonien.
Visse telefonapparater mangler 'vis-nummer'. Det er fx oplevet med en Panasonic og en en Kirk Dalte. Jeg formoder, at Jyllinge følger op på det overfor Canal Digital Kabel-tv.

Den slags problemer har jeg mødt mange gange tidligere i min hobby med IP-telefoni. Årsagen er at hver land har næsten sin egen standard for, hvordan det information skal overføres til telefonapparater. Det stammer fra tiden, hvor teleselskaberne kun accepterer apparater, som de selv solgte. En lille protektionisme afvigelse kunne holde kunderne fra at købe et apparat i udlandet.

På området har vi samme standard for Danmark, som vi altid har haft. Nogle telefonapparater er bygget så tolerante, at de kan acceptere flere varianter med samme indstilling. Det er årsagen til vi ser at nogle apparater fejler, mens andre ikke gør.

Det vil nok fylde en lille roman at pege på, hvad der er specielt for Danmark, i stedet vil jeg pege på et websted, som viser lidt om, hvor broget det i grunden er: Caller ID FAQ v2.32 1st April 2004.

Vi har så åbenbart ikke endnu den helt rigtige indstilling i Cisco EP3925 kabelmodemmets SIP ATA (Analog Telefon Adapter). Der er lidt som Canal Digital skal rette. Måske kan de rette det med en parameter ændring, ellers skal de jo lige have fat i Cisco for at få en firmvare opdatering.

mvh / Herman