Privatlivspolitik   

Opslagsinformation  ·  Servicenyt  ·  Debat

01 juli, 2011

Internet-udfald

Internetforbindelsen for en fjerdedel af vores kabelnet (Rom1) var nede i dag og hermed også telefonien via internet.

Nettet var nede fra kl. 4.00 i morges til kl. 12.30. Bl.a. for Ryttervænget, Alfred Hansens Plads og Vejsten området.

Ca kl. 11, hvor jeg blev opmærksom på problemet, talte jeg med Canal Digital KundeCenter, som kunne oplyse at en tekniker var ude hos os, for at løse problemet.

Alt TV og radio kørte normalt.

Den korte vej til info her er at kontakte Canal Digital KundeCenter tlf.: 70 13 19 19, hvor du så også kan fejlmelde, hvis de ikke på forhånd var klar over fejlsituationen.

mvh / Herman

Tilføjet: Jeg har lidt dialog kørende med CD for at se om kommunikationsvejen til bl.a. bestyrelsen og vore medlemmer kan forbedres. Og dermed også til CD KundeCenter, som vi er anvist til at bruge, i en sådan situation. Men det er afklaret, i en log, at fejlen opstod for Rom1 kl. ca 4.00 i morges (rettet i ovenstående).

4 kommentarer:

Webmaster sagde ...

Klokken 8.30 fejlmeldte jeg internettet. En tekniker fra Canal Digital oplyste mig om at der var folk på stedet allerede. Også tv skulle have været berørt.

Lars Mikkelsen - Ryttervænget 56

hermanR sagde ...

Tak for informationen Lars.

Jeg prøver blot at samle information så godt jeg kan, for at videregive det. Men det er sparsomt med eksakt information. Derfor er din kommentar også særdeles velkommen.

Første gang jeg talte med KundeCenter forstod jeg, at hele vores kabelnet var berørt med internetudfald. Jeg ringede til Erik Jepsen, hvor jeg fik han kone, Illa, i telefonen. Hun kørte på internet via fællesantennen og deres IP-telefoni via fællesantennen virkede.

Mens jeg talte med Illa kunne jeg se, at vores del af nettet også var oppe igen. Men jeg gav så lige KundeCenter et nyt kald, for at høre hvor meget af nettet der havde været berørt.

Oprindeligt, kl. ca 11 fik jeg et kald også fra Ryttervænget, hvor jeg blev oplyst at internettet var nede men at TV kørte. Forinden havde min kone Ellen lige brokket sig over at vores telefon var nede. Så min computer var ved at starte op. TV og radio samt internet checkede jeg så lige her.

Jeg har via mail spurgt Erik Rasmussen, Canal Digital, om det med overvågningen af kabelnettet. Her retter jeg nok lidt til i teksten, når jeg har svaret. Jeg mener vi tidligere har fået beskrevet, hvordan de automatisk får fejlmeldinger ved udsving i signalniveauer og ved udfald for en hel del modemmer for et område, svarende nogenlunde til, hvad Nordit havde kørende.

mvh / Herman

MH sagde ...

Hej Herman. Hvis du gerne vil høre når der har været fejl, så kommer der lidt her:
Der har også været problemer på Gartnersvinget.
Torsdag eftermiddag var TV og Internet nede, inkl. analog signal.
Der anmeldte vi det ikke til CD og efter et par timer var signalet tilbage, dog med en del støj og udfald.
Da vi kom hjem fra arbejde Fredag var den gal igen og der ringede jeg til CD, som fortalte at de allerede var blevet kontaktet af en af vores naboer, og de arbejdede på sagen.
Lørdag formiddag ringede jeg igen til CD for at få en status og de sagde at de lige havde sendt en teknikker.
Da vi tjekkede signalet ved 17 tiden var alt i orden. Altså omkring to døgn uden TV, internet og telefon.

Mvh.
Mikkel H.
Gartnersvinget 12.

hermanR sagde ...

Tak for informationen Mikkel,

Det i oplevede på Gartnersvinget er nok fejl på en anden kæde fra hovedstationen, men jo da også en fejl. Jeg mangler fortsat et godt overblik over, hvordan kabelnettets signal-kæder er opdelt, men jeg tror bl.a. Gartnersvinget, Johannedalsvej, Møllevej og Tjørnehøj Vænge får signal via en lysleder-node på Ørnebjergvej. Havde vi godt styr over fejlhændelser, som berører en del medlemmer, så burde de fejlhændelser du omtaler have sit eget indlæg om fejl.

Vedrørende internet er de mange signalkæders returvej koblet sammen i hovdestationen, så vi har Rom1 til Rom4. Men jeg har endnu ikke et godt overblik over, hvordan disse fire områder dækker fællesantennen. Bl.a. så er kabeldokumentationen, jeg har, ikke retvisende. Bestyrelsen tumler lidt med CD om at opnå et retvisende dokumentation.

Internet segmentet Rom1 dækker følgende:
Der står en lysleder node på Engblommevej, tæt ved Solsikkevej. Denne node forsyner nærområdet der og hele Grundejerforeningen Vejsten. Ved stien nord for Alfred Hansens Plads står der en lysleder node (syd for Børnehaven Marienlyst), som forsyner Alfred Hansens Plads, Helmar Filtenborgs Plads og Hans Erik Nielsens Vej. - Marienlystvej, Søhøj Park, Søvænge, Rytterbakken og Svanholm Vænge har hver deres egen lysleder node i nærområdet, men de får signalet, via lysleder, fra samme skab nord for Alfred Hansens Plads. Ryttervænget, som åbenbart også er på Rom1. Jeg gætter på Ryttervænget har koaksialkabel, direkte fra hovedstationen, faktisk via to forskellige kæder. Alt det omtalte her er Rom1, og vedrørende Rom så drejer det sig nok kun om returvejen. - Vedrørende tv og radio, og interne downstream så har noden på Engblommevej nok ikke noget at gøre med noden nord for Alfred Hansens Plads. Tv og radio følger jo de samme kabler ud fra hovedstationen, men fordeles sikkert i en vifte, så hurtigt som muligt. - Men det kommer jo så alt sammen fra samme hovedstation. Er der fejl der, så vil det, i hvert fald i visse tilfælde, påvirke hele fællesantennen.

mvh / Herman