Privatlivspolitik   

Opslagsinformation  ·  Servicenyt  ·  Debat

20 juli, 2012

Fejlagtig rykker til medlemmer med Bredbånd og/eller SmartTv

Stofa informerer: Fejlagtig rykker til medlemmer med Bredbånd og/eller SmartTv
Kære VIP’er,

Vi har ved en fejl, sendt en rykker til enkelte medlemmer, som har Bredbånd og SmartTv hos Stofa. De berørte medlemmer har fejlagtigt modtaget en rykker vedrørende en faktura, som Stofa ikke tidligere har fremsendt.

Det drejer sig om fakturaer på ca. 50 kr. eller derunder, som normalt ikke udsendes, da beløbet overføres til næste fakturering.

Der er tale om en fejl fra Stofas side og de berørte modtager en af de kommende dage et brev, hvori Stofa beklager fejlen og beder medlemmerne se bort fra rykkeren og det pålagte rykkergebyr på 100 kr.

Husstandens tjenester, herunder Bredbånd og SmartTv, vil naturligvis ikke blive lukket.

Vi beklager fejlen og ønsker jer alle en fortsat god sommer.

Venlig hilsen Stofa
Jeg havde et medlem som via telefonen meldte om nøjagtigt det problem i går.

Medlemmet var tilmeldt betaling til Stofa via Nets/PBS. Ud af brevet kunne hun ikke forstå, hvad det var Stofa rykkede for, men beløbet var på 40 kr. plus 100 kr. i rykkergebyr. Hun ønskede en forklaring på, hvad dette gik ud på. Der var oplyst en frist, hvor man ville lukke, hvis regningen ikke var betalt og der var oplyst et beløb for, hvad det ville koste at få genåbnet (365 kr. ??).

Jeg kunne desværre ikke være til meget hjælp, for jeg havde ingen idé om, hvad de 40 kr. skulle dække og havde ingen idé om, hvorfor de ikke fik opkrævningen med, sammen med de andre betalinger via Nets og hvorfor der kom en rykker uden en regning forinden.

Det næste i problemet, som medlemmet havde: Hun kunne ikke komme igennem til Stofa Kundeservice. Fik der meldingen, at Kundeservice desværre havde travlt og fik anvisning om, at hun i stedet kunne skrive til Kundeservice via Mine sider. Derefter blev der lagt på fra Stofa. - Hun skrev så via Mine Sider. Fik her et autosvar, med, at Stofa ville vende tilbag med et svar, hvor der var angivet en dato efter fristen for, at Stofa ville lukke for Bredbånd / SmartTv.

Bestyrelsen har ingen hotline kontakt til en situation, som denne. Så mit forslag var at hun igen skrev til Stofa via Mine Sider, hvor hun fremlægger problemet.

Medlemmet ringede op til mig via hemmeligt nummer og jeg noterede mig desværre ikke navn og adressen, så jeg kan ikke ringe tilbage, med nyheden her. - Der var mange medlemmer som ringede i den forgangnne uge om meget andet. Bl.a. også vedrørende Stofa ydelser og abonnement, som de ikke kunne gennemskue.

Her har vi nok også samlet svarene på, hvorfor man ikke kunne komme igennem til Stofa Kundeservice.

mvh / Herman

Ingen kommentarer: