Privatlivspolitik   

Opslagsinformation  ·  Servicenyt  ·  Debat

24 januar, 2013

Signaludfald i eftermiddags

Stofa Driftsstatus meddelte via mail kl. 14.06: ”I øjeblikket er der manglende signal i dit område.” og kl. 16.08: ”Problemet med manglende signal i dit område er nu løst.” - Et tilsvarende modtog jeg via SMS.

Vi var ikke hjemme, så jeg kan kun gætte på at det var alt signal via internet og via digitalt-tv. Fra en mail kunne jeg se, at årsagen til udfaldet skulle have været Dong/strømudfald et eller andet sted.

Jeg har modtaget et hav af mails med bl.a. telefonbeskeder fra medlemmer, nogle af dem, som forventer, at jeg ringer tilbage og står skoleret til en skideballe, sådan lyder invitationen i hvert fald. Jeg går ud fra at det drejer sig om det samme udfald – og jeg får ikke tid til at besvare alle kaldene, da jeg jo samtidig skal have afklaret lidt, hvad der hændte - og finde et overblik.

Ønsker du at være holdt mere orienteret, da overvej selv at tilmelde dig Stofa Driftsstatus via stofa.dk.

Der er konstateret udfald på en række analokalanaler. Det er fejlmeldt til Stofa her til aften. Udfaldene her drejer sig om følgende analogkanaler:
  • dk4 - - - - - -  C43 647,25 Mhz
  • TV 2 Film - - - C49 695,25 Mhz
  • TV 2 News - -  C51 711,25 Mhz
  • VH1 - - - - - - C67 839,25 Mhz
  • Cartoon/TCM - C68 847,25 Mhz
Kl. 22.50 - Jeg checkede de analoge kanaler nok en gang - og nu kørte de alle igen.
Det er så også meddelt til Stofa Service, som svarede, at de sender lige en mand forbi hovedstationen, for at checke om der skulle være et løst kabel.

Ellers kan nævnes, at de analoge kanaler hentes via vores mast, de burde derfor køre videre selv om der er udfald i signalet via lysleder, som fx internet og de digitale kanaler.

mvh / Herman

Ingen kommentarer: